Ancelotti: Jeg byder kritik velkommen

ancelotti presse getafe

I morgen spiller Real Madrid mod Granada i LaLiga, og Carlo Ancelotti har i den anledning afholdt sit pressemøde.

Her sagde han om kampen:
- Jeg forventer at se en præstation, hvor holdet viser en reaktion ovenpå nederlaget til Athletic. Vi skal forberede os rigtigt, fordi ligesom alle andre hold vil Granada komme her for at spille deres spil og søge efter vores svagheder. Det vigtigste er, at vi reagerer godt, fremviser en god og dedikeret præstation og vinder kampen. Holdet er i god form. Vi sluttede stærkt på San Mamés og havde god kontrol over kampen.

Ancelotti har fået kritik for at bruge de samme spillere for meget, og her følger hans syn på det udsagn:
- Det er sandt, at jeg ofte har spillet med mere eller mindre de samme spillere, men der er nogle af dem, der ikke har spillet så meget og var klar til at spille. Januar var en ret hård måned med Copa del Rey, den spanske Super Cup og med brasilianerne, der skulle rejse. Nu er januar bag os, og vi skal forberede os godt på kampene i februar. Jeg mener, at vi håndterer truppen korrekt, fordi det er mig, der ser spillerne til træning hver dag og derefter baserer mine beslutninger på det.

Ancelotti blev spurgt ind til sit syn på rotationer, og her startede han med at gentage ovenstående; at januar var hård, der var meget rejsetid, og man deltog i flere turneringer. Hertil tilføjede han:
- Vi har nogle vigtige kampe foran os, der giver os chancen for at blive i toppen af LaLiga og komme videre i Champions League. Jeg mener, at holdet er i en god position, jeg ved, at vi er sårede efter eliminationen fra Copa del Rey, men vi har allerede løftet ét trofæ, og vi spiller godt med.

Om Karim Benzema:
- Karim er ude af kampen i morgen, fordi selvom han har det bedre, er han stadig ikke på 100%. Han trænede med i går, men han var ikke på toppen. Vi må vente to-tre dage og se, om han er klar til næste kamp. Vi mangler åbenlyst Benzema, ligaens topscorer. Når et hold har en spiller som Benzema, og han er ude, kan man se, at der mangler noget. Det er forventeligt.

Ancelotti blev spurgt ind til, om han lavede en fejl i Athletic-kampen, og her svarede han:
- Jeg tog lidt en risiko med Vinícius. Jeg kunne have bragt ham i spil i anden halvleg, så det kan diskuteres. Spilleren var klar over, at han var lidt træt, men jeg tænkte, at han kunne bibringe noget til holdet. Folk har ret til deres holdninger. Med hensyn til resten af holdet er der ikke meget at sige. Casemiro og Rodrygo spillede begge, og de havde ikke spillet forinden. Jeg valgte hurtige spillere oppe foran for at forsøge at få os til at komme afsted hurtigt i angrebet, og senere bragte jeg Isco på banen.

Om at modtage kritik:
- Det er jeg vant til. Jeg har så meget begejstring og gåpåmod over at være Real Madrid-træner, at jeg byder kritik velkommen. Det holder mig på dupperne. Enhver kritik får mig naturligvis til at tænke over tingene, så jeg er taknemmelig over, at I kritiserer mig, fordi de holder mig endnu mere klar. Mange tak.

Om Eden Hazard:
- Når jeg siger, at der ikke er sket noget, snakker jeg om hans personlige situation og vores forhold. Intet er sket angående hans fitness, og han har det fint og træner godt. Det er en beslutning, jeg skal træffe. At Hazard ikke spiller i en given kamp er fordi, jeg vælger en anden spiller, men Hazard spillede imod Elche (fra det 90. spilleminut, red.) og scorede. Han spillede, da jeg mente, at han kunne hjælpe holdet, og det gjorde han.

Kameraerne fangede en grinende Gareth Bale, da Hazard måtte tage plads på bænken efter sin opvarmning, og om det sagde Ancelotti:
- Jeg så ikke episoden, og jeg ved ikke, hvad der skete. Jeg ved ikke, hvorfor Bale grinede, jeg anser det ikke som værende særlig vigtigt. Jeg havde tænkt mig at bringe Hazard ind i ekstratiden og det samme med Ceballos. Nogle gange varmer spillerne op, fordi der ikke kan være flere end tre af dem, der kan varme op samtidigt. Du kan ikke sende seks spillere ud for at varme op. Det er reglerne, og det forklarer, hvorfor spillerne nogle gange holder op med at varme op.

Seneste artikler...

Annonce