Real Madrid Femenino sluttede sæsonen med pligtsejr
Real Madrid Femenino var allerede sikret en andenplads i Liga F efter uovervindelige Barcelona, men man sluttede alligevel sæsonen af med en 2-0-sejr, da nummer seks fra Granada i dag kom på besøg.
Real Madrid var det klart stærkeste hold, og både Caicedo og Athenea havde en masse fine afslutninger. Især Athenea var tæt på med afslutninger uden for feltet ad flere omgange, og derfor er det næsten synd, at hendes 1-0-mål skulle ende med at være lidt af en finurlighed. Fra en spids vinkel fik hun sendt et forkølet spark afsted, men bolden strøg alligevel ind bag Granada-keeperen, selvom det næsten lignede et forsøg, der var sværere at lade gå ind end at redde, givet hendes position i målet.
Bare fire minutter senere forsøgte Weir sig også ude fra, og her blev bolden rettet af og strøg i nettet til 2-0.
Real Madrid slutter derfor med 15 point op til Barcelona og seks ned til Real Sociedad på tredjepladsen.
Real Madrid Femeninos hold: Misa, Navarro, Rocío (Andersson, 86’), Méndez, Holmgaard (Noe, 61’), Angeldahl (Toletti, 61’), Dorado, Weir (Däbritz, 78’), Caicedo, Athenea, Redondo (Feller, 86’).
