Real Madrids sæson lukket og slukket med rædsels-april

Optimistiske Real Madrid-fans, der forsøger at forsvare holdets skuffende præstationer hen over efteråret, plejer at pointere, at man altid er på pletten i foråret, når tingene skal til at blive afgjort, men det har langt fra været tilfældet (igen) i denne sæson.
Det er stærkt eksemplificeret med denne april, hvor man i går aftes spillede den sjette af seks kampe i måneden, der symptomatisk nok starter med en aprilsnar – altså dét, man blot kunne håbe, at Real Madrids sæson havde været som helhed.
Efter en godkendt marts med sejre over Manchester City og Atlético Madrid vendte man retur fra landsholdspause med april måneds første kamp imod Mallorca på udebane, og her sejrede øboerne som bekendt på et sent mål af Muriqi, der reelt slukkede Real Madrids mesterskabsdrømme.
Det blev fulgt op med et 2-1-nederlag hjemme imod Bayern München, et apatifremkaldende 1-1-resultat hjemme imod Girona og dernæst endnu et nederlag til Bayern, denne gang på 4-3 i kampen, hvor Camavinga efter slutfløjt skyndte sig hjem for at bestille nogle ørepropper, så han fortsat kan træde ind på Bernabéus græstæppe resten af sæsonen uden at få tinnitus.
Aprils femte kamp var den sjælforladte 2-1-sejr hjemme imod Alavés i tirsdags, og i går blev der så endelig sat punktum for måneden, der i tidligere sæsoner ellers har været så magisk for tilhængere af Real Madrid, da Betis i det 93. minut sikrede sig et 1-1-resultat.
Tre nederlag, to uafgjorte og bare en enkelt sejr er altså de kolde tal for april, hvor Real Madrid reelt smed chancerne for at vinde de sidste to mulige trofæer i sæsonen.
