Bellingham: Det er alt eller intet mod Bayern

Jude Bellingham var den udvalgte til at akkompagnere Álvaro Arbeloa på dagens pre-match-pressemøde, og her følger englænderens var på pressens spørgsmål.

 

Overordnet om kampen:
- Jeg tror, det bliver svært, og det er vores egen skyld, at vi er bagud. Det bliver en meget lang duel, og vi skal gå stærkt ind i kampen. Ethvert nederlag er en katastrofe, og med vores situation er det som en finale. Der er meget på spil, og vi skal spille godt. Det er alt eller intet. Det er vores mentalitet, og vi gemmer os ikke. Vi vil tro på det, for vi får ikke flere chancer. Det er en kamp, vi skal spille – og vinde. Det er en meget vigtig kamp set i forhold til vores situation i ligaen, og vi er heller ikke med i pokalen længere. Det er som en finale i morgen. Vi vil konkurrere og vinde Champions League. Vi vil spille for at vinde en titel og ikke bare se kampene passere. Det er en ekstremt vigtig kamp, og vi vil give alt for at vinde.

En mulig straffesparkskonkurrence:
- Ingen ønsker straffespark. Hvis man kan vinde inden for de 90 minutter, er det bedre, men man skal være forberedt på alt. Vi spiller ude, men vi skal overvinde resultatet fra første kamp og spille bedre i returen. Hvis det går til straffespark, skal vi være klar, men det er bedre at afgøre det i ordinær tid.

Om sin egen fysiske tilstand:
- Jeg har det godt. Det er frustrerende at være skadet. Jeg missede starten af sæsonen på grund af skulderen, og de sidste to måneder har været frustrerende. Det sværeste er at komme tilbage fra en skade og være mentalt klar til kampene. Man skal lægge skaden bag sig. Jo flere minutter man spiller, jo bedre. Jeg spillede mod Mallorca, mod Atlético og også i første kamp. Det giver selvtillid og gør, at du gradvist bliver bedre.

Om sin udvikling på holdet:
- I min første sæson spillede jeg længere fremme i banen i en diamant, med spillere på kanterne, men min position har ændret sig. I anden sæson mere til venstre, og med Arbeloa mere tilbagetrukket. Jeg kan spille på et højt niveau i flere positioner, og det er måske både godt og skidt, fordi man ikke har en fast rolle. Man skal tilpasse sig. Når jeg scorer mål, vil jeg score flere, men man skal finde balancen, fordi jeg også skal forsvare. Jeg gør det, træneren ønsker.

Samarbejdet med Mbappé og Vinícius:
- Det er svært at svare på, fordi der har været mange kampe, hvor vi alle har spillet rigtig godt. Det er to holdkammerater, der er mest komfortable med at komme ind fra venstre side, så man skal være opmærksom på hinandens bevægelser. Vi kan finde den balance. Vi har frihed, spiller flydende, og nogle gange kan det være en ulempe, men de er begge meget talentfulde, og man skal tro på dem. Folk ser glasset som halvt tomt, men jeg er ikke bekymret. Jeg tror, at når tingene fungerer – og jeg håber, vi ser det i morgen – vil vi få succes. Jeg ønsker det bedste fra alle i morgen.

Fejringen med drikkegestussen, da han scorede tidligere på sæsonen:
- Jeg har allerede talt om det. Man kan ikke blande sit privatliv med livet som spiller. Der blev sagt ting, som ikke var sande, såsom at jeg drikker for meget eller går for meget ud. Ingen af delene passer. Jeg er meget professionel og træner hver dag. Det var bare en joke, ikke mere.

Real Madrids sæson:
- Det er ikke tidspunktet eller stedet at tale om det. I ligaen har vi smidt for mange point hjemme, og man kan ikke vinde ligaen mod Barcelona, hvis man taber så mange point hjemme mod for eksempel Celta, Getafe og forleden. Og også ude kan man ikke miste så mange point og vinde ligaen. Alligevel mener jeg ikke, at kampen om ligaen er afgjort. Vi er bagud, men vi skal først fokusere på i morgen, for hvis vi stadig er med i Champions League og måske når semifinalerne, kan vi også gøre det bedre i ligaen. I morgen er den store dag – en vigtig dag.

Er Harry Kane favorit til Ballon d’Or?
- Det afhænger meget af holdets resultater og, hvad han gør med England. Han er en fantastisk spiller. De kommer til at vinde Bundesligaen, og det gør ondt, fordi min bror spiller i Dortmund. Det er en fornøjelse at have ham på det engelske landshold, og de sidste to-tre år har han vist, hvor god han er. Han er blevet bedre, en fremragende angriber, og det er en fornøjelse at se ham spille. Lad os se, om han kan tage den form med til VM. I morgen håber jeg, at han ikke dukker op, eller at vi kan stoppe ham.

Bayern og Musialas comeback:
- De konkurrerer altid på højeste niveau. Jeg har spillet her med Dortmund, og de er meget stærke, med stor intensitet og kvalitet i holdet. De spiller med høj intensitet i mange kampe, og der er mange grunde til, at det går dem så godt. Musiala er tilbage efter sin skade, og det gjorde ondt at se ham sådan, men jeg er glad for at se ham tilbage på banen.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...