Arbeloa før Bayern-brag: Hvis nogen kan, er det os

Álvaro Arbeloa mødte i dag pressen i presserummet på Allianz Arena forud for kampen mod Bayern München onsdag aften, her her lagde spanieren ud med at sige følgende om det store opgør:
- Vi er meget motiveret, præcis som alle andre madridista. Overbeviste om, at vi kan gøre det, om hvad vi repræsenterer, og hvad vi bringer med os. Klar til en stor kamp.

 

Arbeloa fortsatte:
- Vi er Real Madrid. Hvis der er et hold, der kommer til dette stadion med troen på at kunne vinde og vende opgøret, så er det os. Vi er et hold, der aldrig giver op, vi er holdet med de 15 titler. Vi er et hold med fantastiske spillere, nogle som ikke var på 100 % i første kamp, men som vil være det i morgen. Ingen ved med sikkerhed 24 timer før, hvad resultatet bliver i morgen. Men det, jeg kan garantere, er, at vi er Real Madrid, og at vi vender tilbage med vores emblem og spiller for det.

Om at erstatte karantæneramte Tchouaméni:
- Vi har mange muligheder og mange spillere, der kan spille på Tchouaménis plads. Ikke kun én, men flere: Camavinga, Thiago, Ceballos, Valverde… Der er mange muligheder for at udfylde den rolle. Jeg er meget rolig. Jeg ved, hvilken startopstilling jeg stiller med i morgen, og den giver mig stor tro. Også dem, der starter på bænken. Jeg er sikker på, at de får brug for at afslutte kampen og hjælpe os i anden halvleg, fordi det bliver en lang kamp med mange kræfter og høj intensitet. De elleve, der starter, er ikke nødvendigvis de elleve, der slutter. Jeg føler mig privilegeret med den trup, jeg har.

Hvad kræver det at vinde?
- Det er en kamp, hvor vi skal være på et meget højt niveau følelsesmæssigt, mentalt, taktisk, teknisk og fysisk. Vi skal være på et meget højt niveau på alle disse områder, hvis vi vil vinde. Hvis vi fejler på ét punkt, bliver det svært. Vi skal levere en stor præstation både individuelt og kollektivt. Det er ikke nok at være på 99 %, vi skal give alt. Vi er et stærkt hold med spillere med stor personlighed. Det er det, vi skal vise i morgen, på et stadion som dette mod et meget stærkt hold. De slog os i sidste uge, og de spiller foran deres egne fans, som tror på, at de kan slå os. Vi skal vise, hvem vi er.

Om der er behov for et mirakel:
- Jeg mener ikke, at vi skal levere noget mirakel. Hvis vi havde vundet den anden dag, ville det ikke have været noget vanvittigt. Deres målmand blev kampens spiller, og det siger noget om de chancer, vi havde. Vi skal helt sikkert spille en stor kamp på alle niveauer, men vi er i stand til det. Ingen, der kender Real Madrid, mener, at det er et mirakel at vinde her i Tyskland.

Hvad skal holdet forbedre?
- Der er mange aspekter af spillet, der skal forbedres. Det er vigtigt at score på vores chancer, jeg tror ikke, vi får lige så mange som i første kamp. Men i disse kampe giver mål selvtillid. Vi skal score, hvis vi vil vinde og gå videre. Vi skal spille rigtig godt i morgen.

Er spillerne klar over sværhedsgraden?
- Vi har spillet her mange gange. Jeg har selv gjort det, og mange af spillerne har også spillet her i de seneste sæsoner på dette fantastiske stadion med den store atmosfære. Vi ved det, og vi er klar til det. Det er omgivelser, hvor Real Madrid-spillere føler sig godt tilpas. Man skal også nyde at spille på en bane som denne, med den stemning der vil være i morgen. Det er øjeblikke, hvor Real Madrids spillere ønsker at være og give deres bedste. Jeg er sikker på, at de i morgen vil gå ud og nyde denne store kamp.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...